Online Περιβάλλον - Το νέο marketing συγκλίνει με τις Δημόσιες Σχέσεις

Nov 7, 2012

 

Πολλοί τελευταία είναι της γνώμης ότι το marketing έχει στην πράξη αντικατασταθεί από μία εξελιγμένη μορφή Δημοσίων Σχέσεων. Η αλήθεια είναι ότι καθώς οι απαιτήσεις εξελίσσονται, τόσο το marketing όσο και οι Δημόσιες Σχέσεις μεταβάλλονται και πολύ συχνά συγκλίνουν – στο βαθμό που καταλήγουν να μοιάζουν πολύ έντονα. Η διαδικασία της σύγκλισης και, τελικά, ο μεγάλος βαθμός ομοιότητας σίγουρα σχετίζεται με της τεχνολογικές ανατροπές στις οποίες έχουμε γίνει μάρτυρες τα τελευταία 10 χρόνια, αλλά και στην εκτόξευση των social media πιο πρόσφατα.

 

Οι Δημόσιες Σχέσεις ως προς τις βασικές τους αρχές (αλλά όχι τα πεδία εκδήλωσής τους) έχουν μείνει σταθερές. Χρησιμεύουν για την ανάπτυξη και διατήρηση θετικών σχέσεων με βασικά κοινά ενδιαφέροντος (stakeholders). Τελευταία, το marketing μέσα από την έμφαση στα social media και τη ‘σχεσιακή’ αντιμετώπιση της επαφής με τα όποια κοινά, μοιάζει να λειτουργεί με αντίστοιχο τρόπο.

 

Οι διαφορές όμως συνεχίσουν να υφίστανται, και έχουν να κάνουν κυρίως με το είδος της πληροφόρησης και των μηνυμάτων καθώς και τον τρόπο με τον οποίο αυτά φτάνουν στο κάθε κοινό. Τα μηνύματα που εκπέμπονται από τις Δημόσιες Σχέσεις, τυπικά είναι περισσότερο προσανατολισμένα στην παροχή πληροφοριών και λύσεων, καθώς και στην υποστήριξη προς το κοινό, ενώ το περιεχόμενό τους δεν συνδέεται με την διαφημιστική επικοινωνία αλλά ούτε μοιάζει με συμβατική διαφήμιση.

 

Παρά τη σύγκλιση με τις Δημόσιες Σχέσεις, το marketing έχει να παίξει ακόμη έναν διακριτό ρόλο. Οι λειτουργίες της σύστασης του brand, της δημιουργίας εικόνας και της εξασφάλισης πωλήσεων συνεχίζει να είναι πεδίο που του ανήκει. Απλά πλέον, καλείται να λειτουργεί με μία λογική που αντιμετωπίζει το κοινό στο οποίο απευθύνεται ως στόχο ανάπτυξης μίας ζωντανής και δυναμικής σχέσης, που πρέπει να βασίζεται στην αμοιβαιότητα και την ανάδραση – όχι πολύ διαφορετική από αυτή που έχει ένα συμβατικό στέλεχος Δημοσίων Σχέσεων με κάποιον π.χ. δημοσιογράφο.

 

Οι νέες συνθήκες στα on line περιβάλλοντα απαιτούν μία’ υβριδική’ αντιμετώπιση. Μην ανησυχείτε αν μεταξύ marketing και Δημοσίων Σχέσεων δεν μπορείτε να αποφασίσετε  τι είναι τι. Το μόνο κριτήριο είναι αν το μήνυμα σας εξυπηρετεί τη σχέση των κοινών που σας ενδιαφέρουν με το brand σας και αν προωθούν επαρκώς την εταιρεία σας!

ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η αναδημοσίευση, η αναπαραγωγή του περιεχομένου του παρόντος web site με οποιονδήποτε τρόπο, ηλεκτρονικό, μηχανικό, φωτοτυπικό, ηχογράφησης ή άλλο, χωρίς να υπάρχει άδεια μας ή αναφορά του link που να παραπέμπει στο site μας. Νόμος 2121/1993 και κανόνες Διεθνούς Δικαίου που ισχύουν στην Ελλάδα.