Τρία Στρατηγικά βήματα για την ενσωμάτωση Δημοσίων Σχέσεων και Προωθητικών Ενεργειών

Nov 7, 2012

 

Στην αντίληψη πολλών αλλά και στην πρακτική πολλών εταιρειών, οι Δημόσιες Σχέσεις συνίστανται κατά κύριο λόγο στην δημιουργία δελτίων τύπου και στην επικοινωνία με τα Media με στόχο την προώθηση των πεπραγμένων μίας εταιρείας– ενός νέου προϊόντος και υπηρεσίας, μιας εταιρικής συμφωνίας, των οικονομικών αποτελεσμάτων της χρονιάς κοκ. Αυτή η προσέγγιση πάνω στις Δημόσιες Σχέσεις με στόχο την κάλυψη από τα Μέσα Ενημέρωσης και τη δημιουργία δημοσιότητας έχει φυσικά το ρόλο της και τη χρησιμότητά της, αλλά οι Δημόσιες Σχέσεις μπορεί να είναι (και ίσως οφείλουν να είναι) περισσότερα από αυτό.

Σύμφωνα με το WhartonSchoolUniversityofPennsylvania, οι Δημόσιες Σχέσεις ορίζονται ως ‘η επικοινωνία με διάφορες ομάδες κοινού με σκοπό να επηρεαστούν οι απόψεις του προς το συμφέρον της προώθησης ενός προσώπου ενός προϊόντος, μίας υπηρεσίας ή μίας ιδέας’. Με βάση αυτόν τον διασταλτικό ορισμό των Δημοσίων Σχέσεων, μπορεί κανείς εύκολα να συμπεράνει ότι η κάλυψη από τα ΜΜΕ έχει οπωσδήποτε θέση σε αυτή την προσπάθεια - αλλά η προσπάθεια δεν μπορεί να εξαντλείται εκεί.  

Ας δούμε τώρα τρία βασικά βήματα για την αποδοτική ενσωμάτωση των Δημοσίων Σχέσεων στην στρατηγική προώθηση ενός Οργανισμού:

1. Αναπτύξτε Περιεχόμενο. Ανεξάρτητα από την αγορά και τον τομέα όπου δραστηριοποιείται ένας Οργανισμός, το περιεχόμενο έχει εξαιρετική σημασία, και αποτελεί μοναδικό εργαλείο πέρα και πάνω από τα συμβατικά επικοινωνιακά μηνύματα του marketing. Γράψτε έτσι άρθρα ή δελτία τύπου που ενημερώνουν και εξειδικεύουν πάνω σε θέματα όπως: τις εξελίξεις στην αγορά σας και τις προοπτικές της, τις τεχνολογικές μεταβολές, τις σχέσεις σας με την πελατειακή σας βάση, την ορθή χρήση των προϊόντων και των υπηρεσιών σας. Αναπτύξτε μία επίσημη θέση πάνω σε κάποιο γεγονός ή θέμα ενδιαφέροντος με τρόπο που να καταγράφει την εμπειρία του Οργανισμού σας. Στη συνέχεια, ετοιμάστε ένα δελτίο τύπου (πάντα μικρότερο από μία σελίδα) που να συμπυκνώνει τα βασικά νοήματα και να ανακοινώνει τη διαθεσιμότητα του κύριου περιεχομένου στον ιστότοπό σας. 

 

2. Κοινοποιείστε την ανακοίνωσή σας, εκμεταλλευόμενοι στο έπακρο τη βάση δεδομένων σας μέσω e-mail και ιστότοπων κοινωνικής δικτύωσης. Ξεκινώντας οπωσδήποτε από τους υφιστάμενους πελάτες σας, φροντίστε να επεκτείνεται τη λίστα συμπεριλαμβάνοντας κοινά που με τον οποιονδήποτε τρόπο παρουσιάζουν ενδιαφέρον – δυνητικούς πελάτες, άτομα που λειτουργούν ως σημεία αναφοράς στον κύκλο τους κοκ. Κρατήστε την ανακοίνωση λιτή και περιεκτική, και ακόμη και αν δεν είναι, φροντίστε να μοιάζει προσωποποιημένη. Καλέστε τους αποδέκτες και δώστε τους ένα κίνητρο να επισκεφτούν τον ιστότοπό σας για περισσότερη πληροφόρηση (π.χ. αναλυτικό περιεχόμενο).

 

3. Δημοσιεύστε το άρθρο ή το Δελτίο Τύπου σας. Οι συμβατικοί μηχανισμοί διανομής δελτίων τύπου και ανακοινώσεων έχουν επεκταθεί σημαντικά κατά τα τελευταία χρόνια, παρέχοντας πλέον τη δυνατότητα το μήνυμα να φτάσει σε πιο πολλούς, πολύ πιο γρήγορα αλλά και στοχευμένα. Εκτός από τα επίσημα διαδικτυακά κανάλια του Οργανισμού (εταιρικός ιστότοπος και σελίδα σε ιστότοπους κοινωνικής δικτύωσης), έχετε πλέον τη δυνατότητα να προωθήσετε τις δραστηριότητές σας σε ειδικές ιστοσελίδες που εξειδικεύονται στην φιλοξενία τέτοιων ενεργειών, από όπου μπορεί να αντλεί εύκολα πληροφόρηση ο κάθε ενδιαφερόμενος, συμπεριλαμβανομένων και των εκπροσώπων των media. Πέρα από αυτό, ο καθένας πλέον είναι σε θέση να γίνει συνδρομητής χωρίς καμία επιβάρυνση σε feeds που επιθυμεί, ανάλογα με τα συγκεκριμένα ενδιαφέροντά του. Μετά την εγγραφή, ο συνδρομητής λαμβάνει το περιεχόμενο της θεματολογίας που επέλεξε μέσα από RSS, News Tickers κοκ. Καθώς ο ίδιος έχει επιλέξει αυτό ακριβώς που τον ενδιαφέρει, τα επίπεδα εμπλοκής είναι εξ ορισμού υψηλά.

 

ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η αναδημοσίευση, η αναπαραγωγή του περιεχομένου του παρόντος web site με οποιονδήποτε τρόπο, ηλεκτρονικό, μηχανικό, φωτοτυπικό, ηχογράφησης ή άλλο, χωρίς να υπάρχει άδεια μας ή αναφορά του link που να παραπέμπει στο site μας. Νόμος 2121/1993 και κανόνες Διεθνούς Δικαίου που ισχύουν στην Ελλάδα.