Ερευνώντας & Αναλύοντας τον Ανταγωνισμό

Nov 7, 2012

 

Είναι πιστεύουμε προφανές σε όλους, ότι η διερεύνηση και η ανάλυση του ανταγωνισμού αποτελεί απαραίτητο εργαλείο στην εργαλειοθήκη του marketing. H διαδικασία θα πρέπει να ξεκινά από τους πλησιέστερους ανταγωνιστές μίας επιχείρησης. Για κάθε ένα από αυτούς, θα πρέπει να σχηματοποιηθεί μία πολύ συγκεκριμένη εικόνα σε σχέση με τα ακόλουθα:

-         Τους βασικούς ανθρώπους πίσω από την επιχείρηση, τα κίνητρά τους, το όραμά τους και το ύφος διοίκησης και, κατ’ επέκταση, την Οργανωσιακή Κουλτούρα της επιχείρησης

 

-         Τη φύση και τη δομή των προϊόντων και των υπηρεσιών τους

 

-         Κατά πόσο χρησιμοποιούν καινοτόμες επιχειρησιακές μεθόδους

 

-         Τις τιμολογιακές τους στρατηγικές και πρακτικές

 

-         Τα σημεία της πρότασής τους που λειτουργούν καλύτερα με την πελατειακή τους βάση / τι βλέπουν ως πλεονέκτημα οι πελάτες

 

-         Αντίστοιχα, τα σημεία που λειτουργούν με προβληματικό τρόπο / τι βλέπουν ως αδυναμία οι πελάτες τους

 

-         Ποια είναι η λογική και η τοποθέτηση του brand τους – αναλύστε την επικοινωνιακή τους δραστηριότητα σε κάθε πεδίο

 

-         Την έκταση και τη φύση της πελατειακής τους βάσης αλλά και των πλέον πιστών πελατών τους συγκεκριμένα

 

Κατόπιν, φροντίστε να απαντήσετε με ειλικρίνεια: Τι είναι αυτό που κάνετε καλύτερα, με τον ίδιο τρόπο ή και χειρότερα σε σχέση με τον κάθε ανταγωνιστή; Αν η ανάλυση αυτή πραγματοποιηθεί με ακρίβεια, είναι σε θέση να δώσει εξαιρετικές ιδέες και να αποσαφηνίσει πολλά πράγματα. Φυσικά, καθώς η κατάσταση είναι πάντα δυναμική, καλό θα είναι να επαναλαμβάνεται σε τακτά διαστήματα. Αξίζει τον κόπο.

 

ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η αναδημοσίευση, η αναπαραγωγή του περιεχομένου του παρόντος web site με οποιονδήποτε τρόπο, ηλεκτρονικό, μηχανικό, φωτοτυπικό, ηχογράφησης ή άλλο, χωρίς να υπάρχει άδεια μας ή αναφορά του link που να παραπέμπει στο site μας. Νόμος 2121/1993 και κανόνες Διεθνούς Δικαίου που ισχύουν στην Ελλάδα.