Ο δρόμος προς το αποτελεσματικότερο Brainstorming στις Δημόσιες Σχέσεις

Nov 7, 2012

 

Η ιδέα του Βrainstorming φυσικά δεν είναι κάτι το νέο. Η δύναμή του να παρέχει τη βάση για τη λήψη αποφάσεων κάθε είδους είναι καταλυτική, αλλά αυτό προϋποθέτει να γίνεται σωστά. Όπως κάθε εργαλείο, η βέλτιστη χρήση του ενέχει κάποια βήματα και προϋποθέσεις:

 

1) Ξεκινήστε δημιουργώντας μία λίστα με τους βασικούς στόχους που θέλετε να επιτύχετε με την ολοκλήρωση της διαδικασίας. Η προσδιορισμός των στόχων δεν σημαίνει τον περιορισμό ή την περιχαράκωση της διαδικασίας της σκέψης, αλλά την αποσαφήνιση αυτού που θέτετε να καταφέρετε (και όχι το πώς θα φτάσετε εκεί).  Όταν για παράδειγμα πρόκειται για brainstorming με αντικείμενο τις Δημόσιες Σχέσεις, στόχος μπορεί να είναι να καταλήξετε στις πλέον ουσιαστικές ιδέες της ιστορίας που θέλετε να αφηγηθείτε και να μοιραστείτε – κάτι που μπορεί να συμπεριλαμβάνει νέα επιχειρηματικά σχέδια, την αξία που προσφέρουν οι προτάσεις σας, καθώς και τις πλέον χρήσιμες από τις πληροφορίες που μπορείτε να διαδώσετε. Αξίζει επίσης να επικεντρωθείτε στο πως μπορείτε να τοποθετηθείτε ως βαθύς γνώστης και σημείο αναφοράς στο χώρο σας.

 

2) Δεν πρέπει να ξεχνάτε ποτέ ότι πρόκειται για μία συμμετοχική διαδικασία. Ιδανικά, θα πρέπει να εμπλακούν όλοι οι συνεργάτες – εσωτερικοί αλλά και εξωτερικοί- που γνωρίσουν τις βασικές παραμέτρους και είναι σε θέση να συμβάλλουν με την οπτική τους. Η διαδικασία απαιτεί ανθρώπους που θα μπορούν να σας πάνε πιο μπροστά με τις ιδέες τους. Θέλετε ανατροφοδότηση και θετική ενέργεια. Θέλετε η διαδικασία να είναι αυθόρμητη και χαλαρή, ακόμη και διασκεδαστική – αλλά πάντα με συγκεκριμένο τελικό σκοπό.  

 

3) Βοηθήστε τη διαδικασία να ανθήσει. Φροντίστε όλοι οι εμπλεκόμενοι να είναι σε θέση να μιλήσουν ελεύθερα. Αυτό συχνά προϋποθέτει ότι στο πλαίσιο της διαδικασίας οι όποιες ιεραρχίες θα πρέπει να καταλυθούν.Αναπτύξτε μία βασική ατζέντα, αλλά μην χαλιναγωγείτε τη ροή της πληροφόρησης. Ως σημείο έναρξης, βασιστείτε στα αναμενόμενα και στη συνέχεια αναπτύξτε πιο εξειδικευμένες και μοναδικές ιστορίες. Μπορείτε ακόμη να εξετάσετε με διαφορετική οπτική τους τρόπους που μπορείτε να παρουσιάσετε τις ιστορίες.  Φυσικά και δεν είναι απαραίτητο να  χρησιμοποιήσετε όλες τις ιστορίες ή ιδέες που θα προκύψουν στο τραπέζι – μόνο αυτές που παρουσιάζουν τις θετικότερες προοπτικές, και εδώ είναι που θα πρέπει να αφιερώσετε το χρόνο σας μετά από ένα κάποιο φιλτράρισμα. Αυτό όμως δεν πρέπει να πραγματοποιηθεί στην αρχή της διαδικασίας. Κανείς δεν είναι σε θέση να γνωρίζει τι μπορεί να προκύψει από μία διαδικασία  brainstorming, οπότε μην αποκλείετε τίποτα ‘από τα αποδυτήρια’- αρκεί να μην χάσετε τους αρχικούς στόχους σας.

 

4) Μετά τη δημιουργία μίας λίστα με ιδέες που έχουν κάποια προοπτική, θα πρέπει να αρχίσετε να σκέφτεστε και να λειτουργείτε όπως τα Mέσα Mαζικής Eνημέρωσης. Προσπαθήστε να δείτε τα πράγματα μέσα από την οπτική ενός εκδότη ή ένας παραγωγού: ποια από τις ιστορίες που έχουν προκύψει μπορεί να είναι η πλέον ενδιαφέρουσα; Με ποιον τρόπο αναμένετε να λειτουργήσουν οι ιδέες αυτές; Φανταστείτε ότι η ιδέα σας εμφανίζεται στην τηλεόραση, όπου οι απαιτήσεις έχουν άλλη τάξη μεγέθους. Αυτόματα, με το που σκεφτείτε το πώς η ιδέα μπορεί να οπτικοποιηθεί και να είναι ενδιαφέρουσα σε ένα πολύ εκτενές κοινό, έχετε ξεκινήσει τη διαδικασία της βελτιστοποίησής της .

 

5) Κλείνοντας τη διαδικασία, θα πρέπει να εξειδικεύσετε με βάση τις ιδιαιτερότητες του κάθε βασικού μέσου ενημέρωσης. Είναι σαφές ότι το κάθε ένα από αυτά έχει και διαφορετικές απαιτήσεις. Πρέπει να αφιερώσετε χρόνο πάνω στο πως μπορείτε να προσαρμόσετε την ιστορία σας στη λογική λειτουργίας και το ύφος του κάθε μέσου. Ο χρόνος που θα επενδύσετε χτίζοντας γέφυρες με τα media θα σας επιστρέψει πολλαπλάσιος ως αποτέλεσμα.

 
ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η αναδημοσίευση, η αναπαραγωγή του περιεχομένου του παρόντος web site με οποιονδήποτε τρόπο, ηλεκτρονικό, μηχανικό, φωτοτυπικό, ηχογράφησης ή άλλο, χωρίς να υπάρχει άδεια μας ή αναφορά του link που να παραπέμπει στο site μας. Νόμος 2121/1993 και κανόνες Διεθνούς Δικαίου που ισχύουν στην Ελλάδα.