Πώς να χειρίζεστε τους Δημοσιογράφους

Nov 7, 2012

 

Μπορεί να έχετε την εντύπωση ότι η κάλυψη και η προβολή στα Μέσα Μαζικής ενημέρωσης είναι κάτι απροσπέλαστο για τις περισσότερες εταιρείες - και ότι αφορά μόνο κολοσσούς με τεράστια budget Δημοσίων Σχέσεων. Οι περισσότερες εταιρείες όμως που προβάλλονται με οποιονδήποτε τρόπο στην τηλεόραση, σε on-line περιβάλλοντα, καθώς και σε έντυπα, το κάνουν κυρίως μέσα από τον καλώς εννοούμενο χειρισμό των δημοσιογράφων. Αυτή η διαδικασία, αν και απαιτητική σε χρόνο και προσπάθεια, δεν είναι απαραίτητο να κοστίζει σε απαγορευτικό βαθμό.   Σε περίπτωση που η εταιρεία σας δεν μπορεί να υποστηρίξει τα κόστη μίας εταιρείας Δημοσίων Σχέσεων ως μόνιμου συνεργάτη, αυτό τον ρόλο μπορείτε κάλλιστα να τον αναλάβετε και εσείς, λειτουργώντας αποτελεσματικά ως εκπρόσωπος της εταιρείας σας! Μπορεί αρχικά η προοπτική της επαφής και συνεργασίας με τα ΜΜΕ να φαίνεται ως κάτι που φοβίζει, αλλά θα πρέπει να θυμάστε ότι όσο εσείς χρειάζεστε τους δημοσιογράφους, άλλο τόσο σας χρειάζονται και αυτοί από την πλευρά τους.   Και αυτό γιατί οι δημοσιογράφοι αναζητούν μονίμως νέο περιεχόμενο – θέλουν να έχουν την πρωτιά στην είδηση, και διψούν για οτιδήποτε μπορεί να κάνει τη δουλειά τους πιο εύκολη. Οτιδήποτε λειτουργεί σε αυτή την κατεύθυνση, το δέχονται και το αγκαλιάζουν με ενθουσιασμό.   Ας δούμε τώρα κάποιες βασικές συμβουλές που αν τις ακολουθήσετε μπορείτε να εξασφαλίσετε μία καλύτερη συνεργασία:   - Προσπαθήστε να είστε πάντα απλοί, ξεκάθαροι και περιεκτικοί: Σε κάθε σας επαφή, π.χ. τηλεφωνική, ή μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, φανταστείτε ότι σας αναλογούν περίπου δέκα δευτερόλεπτα για να τραβήξετε την προσοχή και να εξηγήσετε το λόγο της επαφής. Κάντε το κάθε δευτερόλεπτο να μετρά, συμπυκνώνοντας τα νοήματα που θέλετε να περάσετε και κεντρίζοντας το ενδιαφέρον από την πρώτη σας φράση.     - ΑξιοπιστίαΦροντίστε ώστε οι πληροφορίες που θα δώσετε να ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα. Για κάτι  στο οποίο δεν γνωρίζετε την απάντηση, είναι προτιμότερο να το αναγνωρίσετε παρά να καταφύγετε σε μισόλογα που μπορεί να σώσουν την κατάσταση προσωρινά, αλλά αργότερα θα σας δημιουργήσουν μεγαλύτερο πρόβλημα. Εννοείται φυσικά ότι εάν δηλώσετε αδυναμία απάντησης, θα δεσμευτείτε να έχετε μία ικανοποιητική απάντηση άμεσα.     - Ενημερωθείτε συνεχώς: Παρακολουθείστε στενά τις δημοσιεύσεις και τις αναφορές ή τις συζητήσεις που αφορούν την εταιρεία σας και τα θέματα που σας απασχολούν. Ταυτόχρονα,  εξασφαλίστε ότι μπορείτε να απαντήσετε άμεσα σε κάτι όταν αυτό προκύψει. Αν αποκτήσετε πρόσβαση σε κάποιες πιο προσωπικές πληροφορίες σχετικά με ένα δημοσιογράφο (π.χ. τα χόμπι του, τα προσωπικά του ενδιαφέροντα ακόμη και την ομάδα που υποστηρίζει), κρατήστε τις σε ένα αρχείο – αν τις χειριστείτε σωστά και τις ενθέσετε έντεχνα σε μία συζήτηση, κάποιες πληροφορίες μπορεί να λειτουργήσουν θετικά για το σπάσιμο του πάγου και το χτίσιμο μιας πιο προσωπικής σχέσης.     - Σκεφτείτε πλάγια και αντισυμβατικά: Θυμηθείτε ότι οι  δημοσιογράφοι βρίσκονται σε μόνιμη αναζήτηση νέων προσεγγίσεων για να καλύψουν ένα παλιό θέμα που έχει ίσως ‘κουραστεί’. Χρησιμοποιήστε τη φαντασία και τη δημιουργικότητα σας για τονώσετε το ενδιαφέρον και να εξασφαλίσετε ότι το θέμα σας θα αξίζει να πάρει περίοπτη θέση στο ραντάρ των δημοσιογράφων. Με το που θα εξασφαλίσετε το ενδιαφέρον των δημοσιογράφων, φροντίστε πάντα να είστε σε θέση να ανταποκριθείτε στα όποια αιτήματά τους ευέλικτα. Ο κλάδος των ειδήσεων έχει τους δικούς του κανόνες, και συχνά αυτοί δεν εξυπηρετούν το σκοπό σας. Οι συνεντεύξεις για παράδειγμα, μπορεί να οριστούν από την πλευρά των Μέσων σε στιγμή που δεν εξυπηρετεί . Υπάρχει η περίπτωση να σας ζητηθεί να έχετε και άλλες συναντήσεις ή να ενημερωθείτε ότι θα ‘βγείτε’ την τελευταία στιγμή. Πιθανόν να αισθανθείτε ότι τα μέσα ενημέρωσης δεν σέβονται το πρόγραμμά σας, αλλά θα πρέπει να ακολουθήσετε τους ρυθμούς τους για να εξασφαλίσετε τη βέλτιστη δυνατή κάλυψη. Αν εκπαιδευτείτε στο να κινείστε με τους ρυθμούς του Μέσου, τα μακροχρόνια αποτελέσματα θα είναι ιδιαίτερα θετικά.     Ιδανικά φυσικά, καλό θα ήταν να χρησιμοποιήσετε τις υπηρεσίες κάποιων ειδικών και επαγγελματιών του χώρου. Αυτό το κομμάτι είναι καλύτερο να το αναλάβει κάποια εξειδικευμένη εταιρεία επικοινωνίας, καθώς έχει ήδη στη διάθεσή της την τεχνογνωσία, τη μεδοδολογία αλλά και τις απαραίτητες επαφές και ήδη χτισμένες σχέσεις έτσι ώστε να επιτύχει τα μέγιστα δυνατά αποτελέσματα. Συχνά, η επένδυση είναι πολύ πιο προσιτή από ότι πιθανόν να υποθέτετε - και τα αποτελέσματα αξίζουν τον κόπο.    

 

ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η αναδημοσίευση, η αναπαραγωγή του περιεχομένου του παρόντος web site με οποιονδήποτε τρόπο, ηλεκτρονικό, μηχανικό, φωτοτυπικό, ηχογράφησης ή άλλο, χωρίς να υπάρχει άδεια μας ή αναφορά του link που να παραπέμπει στο site μας. Νόμος 2121/1993 και κανόνες Διεθνούς Δικαίου που ισχύουν στην Ελλάδα.