Press Kit

Nov 7, 2012

 

Τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, ηλεκτρονικά και μή, μπορεί να αποτελέσουν εξαιρετικό εργαλείο για κάθε εταιρεία. Αν σχεδιαστεί σωστά, η έκθεση στα media είναι σε θέση να ενισχύσει έντονα κάθε προσπάθεια branding. Οι εξελίξεις της τεχνολογίας αποτελούν πολύτιμο σύμμαχο σε αυτή την προσπάθεια, καθώς έχουν ανοίξει το δρόμο για μία σειρά από δυνατότητες σχετικές με τη διαχείριση του press kit της εταιρείας σας. Συχνά, και ιδιαίτερα σε μικρότερες επιχειρήσεις, συμβαίνουν κάποια αρκετά κοινά λάθη όταν στήνονται αυτά τα πακέτα. Ας δούμε λοιπόν κάποιες απλές συμβουλές που σχετίζονται με τη δημιουργία του πακέτου για τον Τύπο (press kit).   Είναι προφανές ότι θα ξεκινήσουμε από τα βασικά – αλλά θα πρέπει να αναφερθούν. Τα στοιχεία που επ’ ουδενί δεν μπορούν να παραληφθούν, συμπεριλαμβάνουν καταρχήν μία σύντομη παρουσίαση /  επισκόπηση της εταιρείας (την περιγραφή του αντικειμένου της και την περιληπτική  ιστορία της). Επίσης θα πρέπει να συμπεριληφθούν όλα τα στοιχεία επικοινωνίας. Εδώ να σημειώσουμε ότι οι επαγγελματικές σας κάρτες, που θα πρέπει να βασίζονται στις κατευθυντήριες γραμμές της εταιρικής σας ταυτότητας, θα πρέπει να διατίθενται και σε ψηφιακή μορφή.   Αν υπάρχουν, μαρτυρίες σχετικά με το προϊόν ή την υπηρεσία σας είναι πολύ χρήσιμες – και αυτό γιατί προέρχονται από τρίτους που δεν έχουν κανένα λόγο να μην είναι αντικειμενικοί. Αν έχει προϋπάρξει κάποιου είδους δημοσιογραφική κάλυψη για το θέμα, αυτή θα πρέπει οπωσδήποτε να συμπεριληφθεί (για παράδειγμα, αναφορά σε δημοσιεύσεις του εμπορίου ή του κλάδου).   Ένα press kit έχει αντίστοιχες, ίσως και περισσότερες, απαιτήσεις με τον σχεδιασμό ενός απλού εταιρικού εντύπου. Το press kit που θα ετοιμάσετε, θα πρέπει να συμπλέει ως προς τη θεματολογία, τον τόνο και την αισθητική με τον κλάδο όπου και δραστηριοποιείστε – και τις βασικές του ορίζουσες.   Αν για  παράδειγμα αυτό που παράγετε απευθύνεται σε νέους snow boarders, τότε η κατάσταση σχεδόν επιβάλλει ένα πιο fun και ίσως προκλητικό και ακραίο θέμα. Αν, σε αντίθεση με το παραπάνω, κινείστε σε ένα πιο συμβατικό και συντηρητικό τομέα όπως π.χ. η πώληση του λογισμικού σε δικηγόρους, είναι λογικό ότι θα ακολουθήσετε μία πιο επαγγελματική και σοβαρή προσέγγιση.   Η συνέπεια είναι κομβικής σημασίας, και τα βασικά στοιχεία θα πρέπει να παραμένουν σταθερά, ανεξαρτήτως των τελικών παραληπτών. Η εξέλιξη της τεχνολογίας φυσικά πλέον παρέχει τη δυνατότητα ηλεκτρονικής υποβολής ενός press kit- αυτή όμως η ευκολία αποδεικνύεται συχνά δίκοπο μαχαίρι. Οι αναγνώστες συχνά καταλήγουν να βομβαρδίζονται με περιττή πληροφόρηση την οποία –αντικειμενικά- δεν είναι σε θέση να αφομοιώσουν.   Κρατήστε τις πληροφορίες που μοιράζεστε σύντομες και περιεκτικές. Η ιδανική ισορροπία είναι να κεντρίσετε το ενδιαφέρον, παρακινώντας ταυτόχρονα τον αναγνώστη να έρθει σε επαφή μαζί σας για   περισσότερες πληροφορίες και λεπτομέρειες. Μία ευκαιρία για προσωπική επαφή είναι κάτι που δεν πρέπει να χαθεί – και εξάλλου σε μία συνομιλία θα έχετε πολύ καλύτερο έλεγχο του τρόπου με τον οποίο προσλαμβάνονται τα μηνύματα.   Θα πρέπει το περιεχόμενο του press kit σας να είναι πάντα ενημερωμένο. Αν στο ενδιάμεσο έχουν προκύψει κάποια αρνητικά στοιχεία για την εταιρεία σας, θα πρέπει να επανεξετάσετε με φρέσκια ματιά το υλικό σας και να το ανανεώσετε με τρόπο που να απαντά στο πρόβλημα που έχει προκύψει. Ένα press kit που δίνει την εντύπωση ότι η εταιρεία αδιαφορεί για τις εξελίξεις που την αφορούν, δίνει ιδιαίτερα αρνητική αίσθηση.  Χρησιμοποιείστε τη δύναμη των δημοσιογράφων. Η τέταρτη εξουσία είναι αναμφίβολα ένα πολύ καλό εργαλείο στην ανάπτυξη του brand της εταιρείας σας. Οι έμπειροι marketers είναι σε θέση να  γνωρίζουν ότι οι σχέσεις που καλλιεργούνται με τα media είναι πραγματικά πολύτιμες. Ένα καλά δουλεμένο press kit είναι το σημείο έναρξης μία σχέσης με τα μέσα, ενώ τα πρώτα μηνύματα είναι αυτά που είναι και τα πλέον κρίσιμα – καθώς η πρώτη εντύπωση πάντα μένει.   Καθώς όμως τα Μέσα εξελίσσονται σε ένα ολοένα πιο δυναμικό και πολύπλοκο τοπίο, θα ήταν προτιμότερο να αναπτύξετε μία σταθερή συνεργασία με κάποια εξειδικευμένη Εταιρεία Επικοινωνίας, που θα σας βοηθήσει με μεθοδικότητα να πλοηγηθείτε στα δύσκολα νερά των media του σήμερα. Χρειάζεστε ένα Δημιουργικό Γραφείο με υψηλή αισθητική αντίληψη αλλά και εξαιρετικά copywriting skills.  
ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η αναδημοσίευση, η αναπαραγωγή του περιεχομένου του παρόντος web site με οποιονδήποτε τρόπο, ηλεκτρονικό, μηχανικό, φωτοτυπικό, ηχογράφησης ή άλλο, χωρίς να υπάρχει άδεια μας ή αναφορά του link που να παραπέμπει στο site μας. Νόμος 2121/1993 και κανόνες Διεθνούς Δικαίου που ισχύουν στην Ελλάδα.