Η αξιοπιστία είναι το μυστικό!

Nov 7, 2012

 

Είναι κοινό τόπος ότι οι καταναλωτές σπάνια λειτουργούν αποκλειστικά με βάση δεδομένα - και όταν σχηματοποιούν απόψεις για κάποιο πρόσωπο, εταιρεία, προϊόν ή υπηρεσία λειτουργούν με βάση αντιλήψεις. Καλώς ή κακώς όμως, οι τελευταίες αποτελούν το αποτέλεσμα νοητικών διαδικασιών κατά τις οποίες ο καταναλωτής συμπληρώνει όπως καταλαβαίνει τα όποια κενά πληροφόρησης έχει. Αυτό κάποιες φορές μπορεί να έχει και καταστροφικές συνέπειες για μία επιχείρηση, ειδικά όταν ένα προϊόν ή υπηρεσία είναι σχετικά άγνωστο. Αντίθετα, όταν έχουμε ένα προϊόν ή υπηρεσία που υποστηρίζεται από ένα ευρύ κοινό, είναι εύκολο αυτό να γίνει αντιληπτό ως αξιόπιστο, καθώς ο καταναλωτής που δεν έχει άμεση εικόνα στρέφεται στις γνώμες των άλλων για να καλύψει τα όποια κενά του.

 

Υπάρχουν πολλοί εναλλακτικοί τρόποι για να μετρήσει κανείς την αξιοπιστία – αλλά στο πλαίσιο μίας επικοινωνιακής εκστρατείας μετριέται συχνά από τον αριθμό των άρθρων με συγκεκριμένη χροιά και περιεχόμενο που δημοσιεύονται στο διαδίκτυο, σε μια εφημερίδα ή ένα έντυπο του χώρου για μια επιχείρηση. Εναλλακτικά, μπορεί να μετρηθεί με βάση τον αριθμό των αναφορών και παραπομπών που σχετίζονται με μια εταιρεία. 

 

Είναι σημαντικό να γίνει κοινό κτήμα ότι αυτά που γράφονται για μία επιχείρηση δεν είναι απλά λέξεις. Οι λέξεις είναι σε θέση να λειτουργήσουν με σχεδόν μαγικό τρόπο, μεταμορφώνοντας προς το καλύτερο τη θέση της επιχείρησής σας – από την άλλη όμως, μπορούν να λειτουργήσουν σαν όπλο μαγικής καταστροφής. Και θα πρέπει πάντα να θυμόμαστε ότι το χτίσιμο μίας θετικής εικόνας είναι απείρως πιο δύσκολο από την καταστροφή της.

 

Σε κάθε έκθεσή του στο κοινό, το προϊόν ή η υπηρεσία σας θα πρέπει να δίνουν την εντύπωση ότι είναι κάτι το μοναδικό και άξιο προσοχής. Ταυτόχρονα,  ο τρόπος με τον οποίο παρουσιάζονται θα πρέπει να είναι (ή τουλάχιστον να μοιάζει!)  φυσικός και αβίαστος. Πέρα από αυτά, θα πρέπει να αποπνέουν εμπιστοσύνη και  να δίνουν την αίσθηση ότι προέρχονται από κάποιον που γνωρίζει πολύ καλά το αντικείμενο. Ας σκεφτούμε για λίγο ως καταναλωτές – θα αγοράζαμε από ένα άτομο που δίνει την εντύπωση ότι δεν γνωρίζει τι είναι αυτό που πουλάει;  Από ένα άτομο που μοιάζει να μην πιστεύει και το ίδιο στο δικό του προϊόν ή υπηρεσία; Ο καταναλωτής δεν έχει λόγο να εμπιστευτεί κάποιον που δίνει την εντύπωση ερασιτέχνη. Βεβαιωθείτε λοιπόν ότι σε κάθε σας επαφή με τα Μέσα αποπνέετε την αυτοπεποίθηση ενός επαγγελματία.

 

Εντείνοντας το στοιχείο της αξιοπιστίας, επηρεάζετε ουσιαστικά τον τρόπο με τον οποίο το brand σας γίνεται αντιληπτό από τους καταναλωτές – και τελικά την ίδια την αγοραστική απόφαση, αλλά –έμμεσα- τις αποφάσεις πολλών άλλων που έρχονται σε κάθε είδους επαφή με τον αρχικό αποδέκτη του μηνύματος. Για αυτό το λόγο, σε κάθε σας επαφή με τα Μέσα θα πρέπει να χτίζετε σταθερά την αίσθηση αξιοπιστίας. Με βάση αυτή, θα ωθήσετε τους αρχικούς (δημοσιογράφους) όσο και τους τελικούς (αναγνώστες-καταναλωτές) να αισθανθούν την ανάγκη να μάθουν περισσότερα για εσάς. Θα πρέπει να τονίσουμε ότι ένας δημοσιογράφος δεν χρειάζεται πάνω από λίγα δευτερόλεπτα για καταλήξει στο αν είστε αξιόπιστος ή όχι. Και η αντίληψή του, θα επηρεάσει και τον τρόπο με τον οποίο αυτός θα επεξεργαστεί τα μηνύματά σας - και τον τρόπο με τον οποίο αυτά θα φτάσουν στους τελικούς αποδέκτες.

tags:
ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η αναδημοσίευση, η αναπαραγωγή του περιεχομένου του παρόντος web site με οποιονδήποτε τρόπο, ηλεκτρονικό, μηχανικό, φωτοτυπικό, ηχογράφησης ή άλλο, χωρίς να υπάρχει άδεια μας ή αναφορά του link που να παραπέμπει στο site μας. Νόμος 2121/1993 και κανόνες Διεθνούς Δικαίου που ισχύουν στην Ελλάδα.