Interactive marketing – η εξέλιξη της απλής πώλησης ως λύση σωτηρίας...

Nov 7, 2012

 

Το Interactive marketingαποτελεί μία ουσιαστική τομή σε σχέση με το συμβατικό μοντέλο του marketing που, μέσω της μονόδρομης επικοινωνίας, απέδιδε έμφαση σχεδόν αποκλειστικά στην πώληση.

Κομβικό σημείο της λογικής του Interactive marketing είναι η ανάπτυξη μίας ουσιαστικής σχέσης μεταξύ του παρόχου υπηρεσιών ή του προϊόντος και του πελάτη. Και αυτό θα ήταν σχεδόν αδύνατο χωρίς τη συμβολή του διαδικτύου.

Το Interactive marketingδίνει πλέον τη δυνατότητα σε κάποιον να έχει μία πολύ πιο πλήρη εικόνα για το προϊόν για το οποίο ενδιαφέρεται – και τελικά να πάρει μία καλύτερη πληροφορημένη αγοραστική απόφαση. 

Ταυτόχρονα, ένας (δυνητικός) πελάτης έχει πλέον δυνατότητα άμεσης επικοινωνίας  με τον πάροχο του προϊόντος ή της υπηρεσίας, καθώς είναι σε θέσει να στέλνει σχόλια και παρατηρήσεις τη στιγμή που θα επιλέξει. Η έλευση των social media απογείωσε τη δυνατότητα διαλόγου, καθώς πέρα από τη σχέση με τον πάροχο, ένας καταναλωτής μπορεί να ανοίξει διάλογο και να αναπτύξει διάφορες μορφές σχέσεων με άλλα άτομα σαν και αυτόν.

Το feedback των καταναλωτών πλέον αποκτά εξαιρετική βαρύτητα και είναι κάτι που κανείς δεν έχει την πολυτέλεια να αγνοήσει. Πάντα οι καταναλωτές  απέδιδαν μεγαλύτερη βαρύτητα στα σχόλια και τις γνώμες ανθρώπων σαν και αυτούς, παρά στην επίσημη επικοινωνιακή γραμμή μίας εταιρείας – απλά σήμερα έχουν απείρως μεγαλύτερες δυνατότητες να έρθουν σε επαφή μεταξύ τους και να ανταλλάξουν απόψεις.

Σε αυτό το διάλογο, ο ρόλος σας δεν θα πρέπει να εξαντλείται σε αυτόν του παρατηρητή. Μπορείτε να μάθετε πολλά για τις βαθύτερες ανάγκες και τα κίνητρα του κοινού σας και να προσαρμόσετε αυτό που προσφέρετε με μεγαλύτερη ακρίβεια, δημιουργώντας ένα πιστό κοινό. Πηγαίνοντας ένα βήμα παραπέρα, μπορείτε να τους κάνετε πραγματικούς κοινωνούς του brand σας και να τους ζητήσετε να συνδημιουργήσουν κάποια νέα πρόταση.

 

Οι εξελιγμένοι καταναλωτές του σήμερα είναι πιο εύκολο να προσεγγιστούν αλλά ολοένα και πιο δύσκολο να προσελκυστούν και να πειστούν. Επιπλέον, απαιτούν με κάποιο τρόπο η γνώμη τους να καταγραφεί και να εισακουστεί. Η λογική της μονόδρομης επικοινωνίας έχει εξαντλήσει τα όριά της, και αναπόδραστα δίνει τη θέση στην αμφίδρομη λογική που πρεσβεύει με τον καλύτερο τρόπο το interactive marketing.

         
ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η αναδημοσίευση, η αναπαραγωγή του περιεχομένου του παρόντος web site με οποιονδήποτε τρόπο, ηλεκτρονικό, μηχανικό, φωτοτυπικό, ηχογράφησης ή άλλο, χωρίς να υπάρχει άδεια μας ή αναφορά του link που να παραπέμπει στο site μας. Νόμος 2121/1993 και κανόνες Διεθνούς Δικαίου που ισχύουν στην Ελλάδα.