Ανακύκλωση & Επιχειρήσεις

Nov 7, 2012

 

Καθώς η περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση αφορά ολοένα και μεγαλύτερο τμήμα του κοινού, είναι αναμενόμενο οι εταιρείες να δίνουν σταδιακά ολοένα και μεγαλύτερη έμφαση σε οτιδήποτε σχετίζεται με το περιβάλλον. Στο πλαίσιο αυτό, παρατηρείται σημαντική δραστηριότητα με έμφαση στο πεδίο της ανακύκλωσης. Μεγάλοι αλλά και μικρότεροι διαφημιζόμενοι βλέπουν στην ανακύκλωση ένα ενδιαφέρον μέσο σχηματοποίησης εταιρικής εικόνας, οπότε και εμπλέκονται σε διαφορετικού τύπου πρωτοβουλίες που σχετίζονται με την ιδέα.

Ενδεικτικά αναφέρονται:

 

1. Μεγάλη αλυσίδα ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών με πανελλαδική παρουσία, αποσύρει σταδιακά όλες τις ενεργοβόρες συσκευές από τα καταστήματά της. Ταυτόχρονα, επιδοτεί τις λιγότερο ενεργοβόρες συσκευές προφέροντας πέραν των οικονομικών κινήτρων και ένα «οικολογικό» δώρο στους αγοραστές. Παράλληλα, η διαφημιστική εταιρεία της αλυσίδας έχει αναπτύξει εκστρατεία ενημέρωσης των καταναλωτών σχετικά με την εξοικονόμηση ενέργειας και την προτίμηση συσκευών με καλύτερο οικολογικό προφίλ.

 

2. Εταιρεία εναλλακτικής διαχείρισης μετάλλων επικοινωνεί σε μεγάλη έκταση τη δυνατότητα του κοινού να έχει οικονομικό όφελος από την απόσυρση των οχημάτων του, πουλώντας ουσιαστικά το όχημα ως μέταλλο.

 

3. Η μεγαλύτερη και γνωστότερη εταιρεία εξοπλισμού και αναλώσιμων φωτοτύπησης συλλέγει τον εξοπλισμό στο τέλος της ωφέλιμης ζωής του, συγκεντρώνει τα εξαντλημένα αναλώσιμα καθώς επίσης και ανακυκλώνει το χαρτί που παράγεται ως υποπροϊόν της χρήσης των μηχανημάτων της.

 

4. Εταιρεία κινητής τηλεφωνίας εστιάζει σε προγράμματα εξοικονόμησης ενέργειας και χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, προγράμματα ανακύκλωσης και χρήση φιλικότερων προς το περιβάλλον υλικών. Παρόμοια προγράμματα Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης (ΕΚΕ) με άξονα το περιβάλλον έχουν αναπτύξει και οι άλλες εταιρείες κινητής τηλεφωνίας.

 

5. Η Ελληνικής Εταιρείας Αξιοποίησης Ανακύκλωσης (ΕΕΑΑ) έχει αναπτύξει εκτεταμένη εκστρατεία ενημέρωσης του κοινού. Η καμπάνια εκτυλίσσεται σε δύο συρμούς του μετρό και έναν του τραμ, όπου και προτρέπονται οι πολίτες να ανακυκλώνουν συστηματικά συσκευασίες από χαρτί, πλαστικό, μέταλλα και γυαλί.

 

6. Άλλη μεγάλη αλυσίδα ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών, έχει αναπτύξει καμπάνια ευαισθητοποίησης του κοινού πάνω σε περιβαλλοντικά θέματα με κύριο άξονα αυτό της ανακύκλωσης σε συνεργασία με σημαντική εταιρεία Δημοσίων Σχέσεων. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι πρακτικά όλες οι εταιρείες που ασχολούνται με τις Δημοσίες Σχέσεις – τουλάχιστον από ένα μέγεθος και πάνω- έχουν αναπτύξει προγράμματα ή και εξειδικευμένα τμήματα με εξειδίκευση στην περιβαλλοντική θεματολογία και επικοινωνία.

 

7. Μεγάλη αλυσίδα super market έχει αναπτύξει αυτό που ονομάζει ‘γιορτή ανακύκλωσης’, κατά τη διάρκεια της οποίας οι καταναλωτές καλούνται να παραδώσουν για ανακύκλωση τις ηλεκτρικές μικροσυσκευές που δεν χρειάζονται πλέον- συμμετέχοντας αυτόματα και σε κλήρωση όπου μπορούν να κερδίσουν καινούργιες.

 

8. Το πρόγραμμα ανακύκλωσης εταιρείας κινητής τηλεφωνίας με τίτλο ‘Έλα στην ανακύκλωση’, στο οποίο οι καταναλωτές καλούνται να παραδώσουν συσκευές κινητών τηλεφώνων και αξεσουάρ στο δίκτυο καταστημάτων της εταιρείας.

 

9. Τέλος, το πρόγραμμα ανακύκλωσης αναλώσιμων "re.Act" άλλης μεγάλης εταιρείας που δραστηριοποιείται στο χώρο της φωτοτύπησης, σε συνεργασία με τα ΕΛΤΑ. Οποιοσδήποτε έχει στην κατοχή του ένα άδειο μελανοδοχείο, μπορεί να επισκεφτεί οποιοδήποτε από τα 851 καταστήματα ΕΛΤΑ σε όλη τη χώρα και, χωρίς κάποια χρέωση, να αποστείλει το εξάρτημα στην εταιρεία για ανακύκλωση.

 

 
ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η αναδημοσίευση, η αναπαραγωγή του περιεχομένου του παρόντος web site με οποιονδήποτε τρόπο, ηλεκτρονικό, μηχανικό, φωτοτυπικό, ηχογράφησης ή άλλο, χωρίς να υπάρχει άδεια μας ή αναφορά του link που να παραπέμπει στο site μας. Νόμος 2121/1993 και κανόνες Διεθνούς Δικαίου που ισχύουν στην Ελλάδα.