Προωθητικές ενέργειες
| «ζητούν» επίμονα την προσοχή μας.. |

Mar 14, 2012

Κάθε φορά που βρισκόμαστε σε ένα super market ή ακόμα και σε πολυκαταστήματα παρατηρούμε στις αρχές των διαδρόμων, ότι κάποια προϊόντα είναι τοποθετημένα σε ειδικές θέσεις – stand μπροστά και «ζητούν» επίμονα την προσοχή μας, είτε με πινακίδες γραμμένες με έντονα χρώματα που μας λένε ότι βρίσκονται σε «προσφορά», ή ότι μας κάνουν κάτι «δώρο» ή ότι «κερδίζουμε». Πάντα η τιμή τους είναι γραμμένη πολύ έντονα γιατί αυτό είναι και το τελικό μας όφελος. Μόλις έχουμε έρθει σε επαφή με μια προωθητική ενέργεια.

 

Για να μιλήσουμε με όρους marketing, θα λέγαμε ότι κάθε ενέργεια marketing που έχει περιορισμένη χρονική διάρκεια και δηλώνει στον καταναλωτή πως αν αγοράσει το προϊόν εκείνη τη χρονική περίοδο επωφελείται οικονομικά, ονομάζεται προωθητική ενέργεια. Επειδή, όμως δεν διευκρινίζεται η διάρκεια κάθε ενέργειας, μπορεί η συγκεκριμένη προσφορά να διαρκέσει ακόμα και για έναν ολόκληρο χρόνο.

 

Πιο συγκεκριμένα, ως προωθητικές ενέργειες (promotion) θεωρούνται οι εξής μορφές πώλησης:

 


α) Ένα προϊόν που πωλείται και και μας λέει με οποιονδήποτε τρόπο ότι πωλείται φθηνότερα, είναι δηλαδή σε προσφορά.

 


β) Ένα προϊόν που πωλείται σε συσκευασία και μας ενημερώνουν ότι περιέχει επιπλέον ποσότητα ως «Δώρο» για εμάς, τους καταναλωτές ( 20% περισσότερο σαμπουάν).

 


γ) Όταν μια πολυσυσκευασία, που αποτελείται από περισσότερα από ένα πανομοιότυπα μεταξύ τους προϊόντα, για την οποία  μας λένε ότι η μία ή περισσότερες συσκευασίες είναι δώρο ή ότι τη βρίσκουμε σε χαμηλότερη τιμή. ( 2+1 συσκευασία τόνου δώρο)

 

δ) Όταν ένα προϊόν πωλείται μαζί με ένα άλλο για το οποίο μας ενημερώνουν ότι μας το κάνουν δώρο (π.χ. δημητριακά για πρωινό μαζί με μπολ).

 

ε) Πώληση συνοδεία εκπτωτικών κουπονιών που διανέμονται εντός του καταστήματος λιανικής πώλησης (π.χ. με μία συσκευασία απορρυπαντικού κερδίζετε κουπόνια αξίας 5 ευρώ).

 


στ) Κάποια συγκεκριμένα προϊόντων που πωλούνται εντός του καταστήματος λιανικής πώλησης μπαίνουν σε προγράμματα επιβράβευσης πιστότητας (loyalty card).

ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η αναδημοσίευση, η αναπαραγωγή του περιεχομένου του παρόντος web site με οποιονδήποτε τρόπο, ηλεκτρονικό, μηχανικό, φωτοτυπικό, ηχογράφησης ή άλλο, χωρίς να υπάρχει άδεια μας ή αναφορά του link που να παραπέμπει στο site μας. Νόμος 2121/1993 και κανόνες Διεθνούς Δικαίου που ισχύουν στην Ελλάδα.