Ανάπτυξη νέων προϊόντων

Mar 14, 2012

Apple και Macintosh. Mία εταιρεία, ένα προϊόν Τι προϊόν όμως! Αυτό που άλλαξε για πάντα το μέλλον της Apple, το μέλλον των ηλεκτρονικών υπολογιστών και οδήγησε σε μια νέα εξελιγμένη σειρά προϊόντων της ίδιας εταιρείας με τεράστια επιτυχία. Αποκορύφωμα εμπορικής επιτυχίας αποτέλεσε η δημιουργία του i-phone που έσπασε κάθε ρεκόρ πωλήσεων και κάθε καταστημένο στην αγορά. Ουσιαστικά δημιούργησε μια εντελώς νέα αγορά, αφού όμως πρώτα δημιούργησε στους καταναλωτές μία ανάγκη για ένα προϊόν που δεν υπήρχε και δεν είχαν: Την ανάγκη ενός smart phone.

 

Ποιο όμως είναι το μυστικό της επιτυχίας τέτοιων εταιρειών; Ποιο είναι το μυστικό που τις οδηγεί στη δημιουργία των best sellers, των προϊόντων leader της αγοράς;
Οι  εταιρείες τέτοιου βεληνεκούς πετυχαίνουν και αντέχουν στο πέρασμα του χρόνου, γιατί ακριβώς δημιουργούν νέα προϊόντα. Τα νέα προϊόντα είναι η καρδιά και η ψυχή οποιασδήποτε επιτυχημένης επιχείρησης. Πολλές φορές πάνε και κάποια βήματα παραπέρα,όπως ακριβώς στην περίπτωση της Apple και δημιουργούν νέες ανάγκες και επιθυμίες στους καταναλωτές που δεν ήξεραν καν ότι είχαν. Το νέο προϊόν, όμως, τους τις υπαγορεύει.


 

Μέσα από έρευνες που έγιναν σε μεγάλες και επιτυχημένες επιχειρήσεις στον κόσμο, αναπτύχτηκαν 5 χρυσοί κανόνες για την επιτυχημένη ανάπτυξη ενός νέου προϊόντος.


1. Η διεύθυνση συμμετείχε ενεργά.Οι επιτυχημένες ομάδες βρίσκονταν σε συνεχή και στενή συνεργασία με τη διεύθυνση της εταιρείας.
2. Ένας στόχος, ένα όραμα.Για να μην παρεκκλίνουν από το στόχο τους, οι ομάδες αυτές είχαν καθιερώσει από την αρχή αυτό που ονόμαζαν «πυλώνες προγράμματος», δηλαδή μικρότερους συγκεκριμένους στόχους οι οποίοι δεν αλλάζουν στην πορεία.
3. Ζήτω ο αυτοσχεδιασμός και η ευελιξία σκέψης.Οι στόχοι παραμένουν οι ίδιοι, η πορεία προς αυτούς, όμως, μεταβαλλόταν και προσαρμόζονταν ανάλογα με τα όσα νέα στοιχεία προέκυπταν κατά τη διάρκεια του προγράμματος. Επεδείκνυαν ευελιξία, δοκιμάζοντας τη μια ιδέα μετά την άλλη γρήγορα, μέχρι να δουν σε ποια ανταποκρινόταν ο πελάτης.
4. Πληροφορίες, πληροφορίες,πληροφορίες που πάνε και έρχονται.Απόψεις και ιδέες δεν ανταλλάσσονταν μόνο κατά τη διάρκεια των συσκέψεων. Κάθε πληροφορία κυκλοφορούσε με χίλιους δυο τρόπους - από την κουβεντούλα δίπλα στο μηχάνημα του καφέ μέχρι τα υπεραστικά τηλεφωνήματα και την ανταλλαγή ηλεκτρονικών μηνυμάτων.
5. Ένας για όλους και όλοι για έναν, ειδικά όταν τα πράγματα σκούραιναν.Τα μέλη των επιτυχημένων ομάδων έβαζαν πρώτα το στόχο της ομάδας και ύστερα τις διαπροσωπικές τους σχέσεις. Φρόντιζαν δηλαδή να αναπτύσσουν ένα συναίσθημα αλληλεγγύης, χωρίς να τους ενδιαφέρει ιδιαίτερα να κάνουν φιλίες ή να αρέσουν όλοι σε όλους.

 

Η έρευνα έδειξε ότι αυτοί οι 5 κανόνες έδεναν μεταξύ τους όπως τα κομμάτια ενός παζλ. Ο συνδυασμός όλων αυτών των παραγόντων ήταν που οδήγησε στην επιτυχία. Και οι πέντε αυτοί κανόνες πρέπει να ισχύουν για να φτάσει το προϊόν να γίνει μπεστ-σέλερ. Το να υιοθετήσει μια ομάδα κάποιους από τους κανόνες και όχι όλους, δεν φτάνει, όπως τουλάχιστον απέδειξε η έρευνα. Οι αναλυτές παρατήρησαν πως αν η ομάδα δεν εκτελούσε καλά ή καθόλου, τους κανόνες αυτούς, οι πιθανότητες της αποτυχίας ήταν 100%, ενώ αν τους ακολουθούσε πιστά, τότε οι πιθανότητες αποτυχίας ήταν γύρω στο 2%.

 

Οι αριθμοί μίλησαν για άλλη μια φορά και απέδειξαν ότι καμία επιτυχία τέτοιου βεληνεκούς δεν είναι τυχαία, δεν στηρίζεται στο όραμα και τη δουλειά αποκλειστικά ενός ατόμου ή μιας μειοψηφίας.

 

Συνεργασία, όραμα, ευελιξία, αλληλοστήριξη, ανοιχτά μυαλά και το προϊόν επιτυχία είναι έτοιμο.

 

ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η αναδημοσίευση, η αναπαραγωγή του περιεχομένου του παρόντος web site με οποιονδήποτε τρόπο, ηλεκτρονικό, μηχανικό, φωτοτυπικό, ηχογράφησης ή άλλο, χωρίς να υπάρχει άδεια μας ή αναφορά του link που να παραπέμπει στο site μας. Νόμος 2121/1993 και κανόνες Διεθνούς Δικαίου που ισχύουν στην Ελλάδα.