Τα μέσα προβολής των διαφημίσεων και ποιοι παράγοντες οδηγούν στην επιλογή τους

Mar 15, 2012

Τηλεόραση, ραδιόφωνο, εφημερίδες, περιοδικά, υπαίθριες διαφημίσεις, η ταχυδρομική επιστολή διαφημιστικού υλικού. Αυτά είναι τα γνωστότερα μέσα που χρησιμοποιεί η διαφήμιση.  Σε αυτά έχουν προστεθεί τα τελευταία χρόνια το διαδίκτυο (websites, e-mail, social media) και η κινητή τηλεφωνία.

 

Η επιτυχία μιας διαφήμισης εξαρτάται αρκετά και από το μέσο στο οποίο θα επιλεγεί να εμφανιστεί. Το να γίνει η σωστή επιλογή απαιτεί πολύ καλή γνώση του των πλεονεκτημάτων κάθε μέσου και το τι γνώμη και χρήση κάνουν σε αυτό οι καταναλωτές.

 

Τα βασικά χαρακτηριστικά και δυνατότητες των μέσων είναι:


- Η δυνατότητα κάλυψης:Το μέγεθος της γεωγραφικής περιοχής ενός τμήματος αγοράς που  μπορεί να καλύψει ένα μέσο.

 

- Η επιλεκτικότητα του κοινού:Το συγκεκριμένο τμήμα μιας αγοράς που μπορεί να στοχεύσει ένα μέσο με βάση κάποιο συγκεκριμένο χαρακτηριστικό (δημογραφικό, οικονομικό κ.λπ). Τα πιο επιλεκτικά μέσα είναι τα περιοδικά και η απευθείας ταχυδρόμηση διαφημιστικού υλικού (direct mail) καθώς στοχεύουν σε πολύ συγκεκριμένα κοινά ( π.χ. τα πάντα για τον κήπο άρα σε ανθρώπους που ασχολούνται με την κηπουρική).

 

- Τι αποδοχή διαθέτει: Πόσο αξιόπιστο βρίσκουν ένα μέσο οι καταναλωτές όταν ψάχνουν πληροφόρηση για συγκεκριμένα προϊόντα.

 


- Ο βαθμός προσήλωσης (attentiveness): Πώς δηλαδή ο καταναλωτής χρησιμοποιεί κάθε μέσο. Για να διάβασει ένα περιοδικό π.χ. πρέπει να εστιάσει την προσοχή του και να προσηλωθεί σε αυτό που διαβάζει. Η τηλεόραση από την άλλη μπορεί απλά να παίζει στο διπλανό δωμάτιο χωρίς κανένας να την παρακολουθεί. Τι σημαίνει αυτό; Ότι όσο πιο μικρή προσήλωση απαιτεί ένα μέσο, τόσο πιο αποτελεσματικά πρέπει να τραβήξει την προσοχή του καταναλωτή-αποδέκτη.

 

 

- Τι ευελιξία διαθέτει: Πόσο χρόνο δηλ. χρειάζεται μία διαφήμιση για να «βγει στον αέρα» στο συγκεκριμένο μέσο και πόσο εύκολα μπορεί να αγοραστεί ο χρόνος ή ο χώρος που χρειάζεται για την προβολή της.

 


- Η ποιότητα παραγωγής: Τι ποιότητα οπτικοακουστικής παραγωγής προσφέρει κάθε μέσο. Κάποιες διαφημίσεις και κάποια προϊόντα χρειάζονται ποιότητα υψηλής αισθητικής για να γίνουν αντιληφθούν όλοι περί τίνος πρόκειται και κυρίως την ποιότητά τους.

 


- Το κόστος: Δύο κόστη είναι τα βασικότερα για την επιλογή ενός συγκεκριμένου μέσου: το κόστος ανά αποδέκτη και το συνολικό κόστος για την κάλυψη μιας γεωγραφικής περιοχής.

 

 

Κάθε μέσο έχει διαφορετικά πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα όσον αφορά τις δυνατότητες αυτές. Για παράδειγμα η εφημερίδα έχει σχετικά υψηλή τοπική και περιφερειακή κάλυψη. Παράλληλα, διαθέτει χαμηλή δημογραφική επιλεκτικότητα αλλά υψηλή γεωγραφική επιλεκτικότητα, υψηλή αποδοχή, απαιτεί προσήλωση μεσαίας διαβάθμισης, είναι ευέλικτη, φτηνή ανά αποδέκτη αλλά ακριβή για μια μεγάλη γεωγραφική περιοχή.

 

ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η αναδημοσίευση, η αναπαραγωγή του περιεχομένου του παρόντος web site με οποιονδήποτε τρόπο, ηλεκτρονικό, μηχανικό, φωτοτυπικό, ηχογράφησης ή άλλο, χωρίς να υπάρχει άδεια μας ή αναφορά του link που να παραπέμπει στο site μας. Νόμος 2121/1993 και κανόνες Διεθνούς Δικαίου που ισχύουν στην Ελλάδα.