Προϊόντα κομμένα και ραμμένα στα μέτρα του καταναλωτή: η νέα τάση που κάνει θραύση

Mar 15, 2012

Ένα πουκάμισο με τα αρχικά μας κεντημένα στην τσέπη, ένα κουστούμι κομμένο και ραμμένο στα μέτρα μας, ένα μπλουζάκι με την αγαπημένη μας φράση τυπωμένη επάνω του. Όλα αυτά είναι προϊόντα ειδικής κατασκευής, τα προϊόντα επί παραγγελία. Αυτή η τάση έχει αρχίσει τα τελευταία χρόνια να κερδίζει συνεχώς έδαφος. Ξεκίνησε από την Αμερική, όπου όλο και περισσότεροι καταναλωτές επιθυμούσαν να έχουν τέτοιου είδους προϊόντα (custom made products). H τάση ξεκίνησε από αναμνηστικά όπως κούπες, στυλό, μπλουζάκια, καπέλα κ.ά. αλλά πλέον αγγίζει όλο και περισσότερους τομείς.  Ρούχα, στρώματα, σοκολάτες, τροφές κατοικίδιων ακόμα και χαρτί τουαλέτας κατασκευάζονται σύμφωνα με το γούστο και τις ανάγκες του πελάτη.

 

Αν πρέπει να αναζητήσουμε κάποιους λόγους, η γνωστή ένοχη για άλλη μια φορά είναι η οικονομική κρίση. Ναι, ξέρουμε ότι ακούγεται παράλογο αφού τα custom made προϊόντα είναι πιο ακριβά από τα προϊόντα μαζικής παραγωγής. Και τότε, πώς εξηγείται αυτή η τάση; Πολύ απλά, αυτά τα προϊόντα εξακολουθούν να είναι πιο φθηνά από τα προϊόντα πολυτελείας.

 

Σε καιρούς χαλεπούς, λοιπόν, ο καταναλωτής συνεχίζει να θέλει αυτό το “κάτι”, αυτό που του δίνει μία αίσθηση ξεχωριστού χωρίς όμως να χρειάζεται να ξοδέψει μία περιουσία. Τα custom made προϊόντα του δίνουν την αίσθηση αυτή, αφού φτιάχνονται αποκλειστικά για αυτόν, δεν υπάρχουν πουθενά αλλού και είναι σε τιμή που μπορεί να αντέξει η τσέπη του.

 

Μία ακόμα αιτία για την εξάπλωση αυτής της τάσης είναι τα νεανικά κοινά. Οι νέοι έχουν συνηθίσει να διαμορφώνουν πολλά προϊόντα (κυρίως ηλεκτρονικά) ανάλογα με την προσωπικότητα και τις απαιτήσεις τους. Τι πιο λογικό λοιπόν για αυτούς, εφόσον, προσαρμόζουν ένα ηλεκτρονικό παιχνίδι στα μέτρα τους να μην θέλουν το ίδιο και για το αγαπημένο τους μπλουζάκι;

 

Το διαδίκτυο, για άλλη μία φορά, έδωσε ώθηση και εδραίωσε τη συγκεκριμένη τάση. Πολλές επιχειρήσεις που εξειδικεύονται σε τέτοια προϊόντα βρήκαν πρόσφορο έδαφος στις ηλεκτρονικές πωλήσεις, χωρίς να χρειάζεται να επενδύσουν πολλά χρήματα. Αποτέλεσμα, η γεωμετρική άνοδος τέτοιου είδους επιχειρήσεων στο internet. Επιχεηρήσεις στο διαδίκτυο, που προσφέρουν ρούχα κομμένα και ραμμένα στα μέτρα του πελάτη. Ο πελάτης διαλέγει ύφασμα, στυλ και δίνει τα μέτρα του και το ρούχο έρχεται στο σπίτι του ταχυδρομικά, κοστίζοντας πολύ φθηνότερα από πολλά έτοιμα που πωλούνται στα μαγαζιά.

 

Βέβαια, υπάρχουν και προβλήματα στον παράδεισο. Πολλές από τις επιχειρήσεις αυτές, και κυρίως οι παλιότερες στο χώρο, αντιμετωπίζουν προβλήματα παραγωγής καθώς, πολλές φορές, δεν μπορούν να ανταποκριθούν στην υπερβολικά αυξημένη ζήτηση που τους προκάλεσε το διαδίκτυο.

 

Επίσης, εκμεταλλευόμενες τη συγκεκριμένη τάση, πολλές επιχειρήσεις μαζικής παραγωγής "ξύπνησαν" και, με τη σειρά τους, προσφέρουν custom made προϊόντα (αν και δυσκολότερο να τα παράγουν) δημιουργώντας σοβαρή πίεση στις μικρότερες διαδικτυακές επιχειρήσεις.

ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η αναδημοσίευση, η αναπαραγωγή του περιεχομένου του παρόντος web site με οποιονδήποτε τρόπο, ηλεκτρονικό, μηχανικό, φωτοτυπικό, ηχογράφησης ή άλλο, χωρίς να υπάρχει άδεια μας ή αναφορά του link που να παραπέμπει στο site μας. Νόμος 2121/1993 και κανόνες Διεθνούς Δικαίου που ισχύουν στην Ελλάδα.