Τι κάνει μία συσκευασία πετυχημένη και ποιες είναι οι νέες τάσεις;

Mar 15, 2012

Κι όμως κάποιες φορές όλα κρίνονται στο περιτύλιγμα. Τι κάνει μία συσκευασία πετυχημένη και ποιες είναι οι νέες τάσεις;

 

Ποια είναι τα στοιχεία που κάνουν μία συσκευασία πετυχημένη; Τι είναι αυτό που  μας τραβάει την προσοχή και αιχμαλωτίζει το βλέμμα μας; Ποια συσκευασία είναι εκείνη που πολλές φορές κάνει τη διαφορά για προβούμε στην αγορά ενός προϊόντος σε σχέση με ένα άλλο;

 

Πρώτα από όλα τα βασικά χαρακτηριστικά που πρέπει να διαθέτει κάθε συσκευασία που σέβεται τον εαυτό της. Το τεχνικό-λογικό μέρος και το συναισθηματικό κομμάτι, αυτό που απευθύνεται στο να μας κάνει να απλώσουμε το χέρι μας προς το μέρος της και να μην την αφήσουμε ποτέ ξανά. 

 

Ας τα πάρουμε λοιπόν από την αρχή. Όταν λοιπόν ξεκινάμε να σχεδιάζουμε μία συσκευασία πρώτα αρχίζουμε με το λογικό μέρος και μετά του «φοράμε» τη συναισθηματική του ενδυμασία.

 

To τεχνικό μέρος αποτελείται από τέσσερα στοιχεία:

 

1) Λογότυπο

 

2) Δομή

 

3) Σήματα ωφελείας

 

4) Χρώματα

 

Αφού ολοκληρώσουμε αυτό το μέρος, τότε το εμπλουτίζουμε με τις αξίες που πρέπει να χαρακτηρίζουν το προϊόν μας.

 

Κάθε συσκευασία είναι μοναδική, ακριβώς σαν τον άνθρωπο που θα βρεθεί μπροστά της και θα αποφασίσει αν θα την αγοράσει. Η συσκευασία είναι η ίδια η μάρκα, η πρώτη άμεση επαφή με το προϊόν και η τελική που έχει ο καταναλωτής. Πρέπει να του αιχμαλωτίζει το βλέμμα αλλά και την καρδιά. Να τον κάνει να την ερωτευθεί κεραυνοβόλα και να μην στρέψει τη ματιά του σε άλλα ανταγωνιστικά προϊόντα.

 

Μία νέα τάση που υπάρχει στην αγορά, μιλάει για την επιστροφή στην αυθεντικότητα στις ανθρώπινες, πραγματικές αξίες που αγγίζουν κατευθείαν την καρδιά του καταναλωτή και δεν είναι κατευθυνόμενες από το μάρκετινγκ. Αξίες από τα παλιά που εγγυώνται την ποιότητα προϊόντων προερχόμενων από τοπικές παραγωγές, που είναι φτιαγμένα με μεράκι και έχουν ξεφύγει από την υστερία των στρατηγικών κόλπων επικοινωνίας.

 

Προϊόντα που καθησυχάζουν και ηρεμούν τον καταναλωτή για την ποιότητά τους. Αυτή τη νέα τάση,  μπορεί να την εκφράσει με εκπληκτικό τρόπο η συσκευασία ενός προϊόντος και η ετικέτα της συσκευασίας του. Βλέπουμε συνεχώς γύρω μας όλο και περισσότερες  εμπνευσμένες συσκευασίες που θυμίζουν κάτι από τα παλιά διατηρώντας όμως μια σύγχρονη και φρέσκια σχεδιαστική ματιά. Συσκευασίες που αν έρχονται σε πλήρη αρμονία με τη συνολική επικοινωνιακή καμπάνια ενός προϊόντος και μεταφράσουν σωστά τις αξίες του, μπορούν να κάνουν πραγματικά θαύματα στα ράφια των καταστημάτων.

 

Μπορούμε λοιπόν να δώσουμε μία τελική απάντηση στο αιώνιο ερώτημα: Κάποιες φορές όλα κρίνονται από το περιτύλιγμα.

 

ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η αναδημοσίευση, η αναπαραγωγή του περιεχομένου του παρόντος web site με οποιονδήποτε τρόπο, ηλεκτρονικό, μηχανικό, φωτοτυπικό, ηχογράφησης ή άλλο, χωρίς να υπάρχει άδεια μας ή αναφορά του link που να παραπέμπει στο site μας. Νόμος 2121/1993 και κανόνες Διεθνούς Δικαίου που ισχύουν στην Ελλάδα.