Social media: Πώς πρέπει να χτίσετε μία διαδικτυακή κοινότητα με επιτυχία στα social media

Mar 15, 2012

 

Θέλετενα σχεδιάσετε με τέτοιο τρόπο την επικοινωνιακή σας διείσδυση στα social media ώστε το μήνυμά σας να είναι όσο πιο συμπυκνωμένο και ισχυρό γίνεται. Δεν θέλετε να χάνετε το χρόνο σας σε group και κοινότητες όπου είτε κανείς δεν μιλάει ή απλά δεν ενδιαφέρονται για εσάς. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να κατανοήσετε δύο πράγματα:

 

1.Τους πελάτες σας


2.Τα γκρουπ στα οποία πρόκειται να μπείτε

 

Οι πελάτες σας: Δώστε τους μία ταυτότητα. Ποιοι είναι αυτοί και τι τους ενδιαφέρει; Έχουν αρκετή εξοικείωση με το διαδίκτυο ώστε να μπορούν να συμμετέχουν σε τέτοιες ομάδες; Αν ναι, ποιο είναι το social media από το οποίο ενημερώνονται; Είναι το Twitter; Είναι η δημιουργία σελίδων Facebook Fan; Απαντάνε σε ερωτήσεις στο LinkedIn ή το Yahoo Answers; Ή στο MySpace; Όπου κι αν είναι δικτυωμένοι, βρείτε τους.

 

Ανο κύριος όγκος των πελατών σας δεν είναι online, μήπως αυτό είναι μια ευκαιρία να προσελκύσετε ένα δευτερεύον κοινό, μέσω των social media – κάποιους που δεν μπορούν να αποτελέσουν το μεγάλο ποσοστό της πελατειακής σας βάσης, αλλά βρίσκονται σε παραπλήσιες αγορέςκαι θα μπορούσαν τελικά να γίνουν πιο σημαντικοί και για εσάς;

 

Αν δεν ξέρετε πού συχνάζουν οι άνθρωποι, μην ανησυχείτε. Απλά σημαίνει ότι θα πρέπει να κάνετε κάποια έρευνα για να ξεκινήσετε. Μπείτε στο Twitter και αναζητήστε το εμπορικό σήμα σας, τα ονόματα των ανταγωνιστών σας, τις λέξεις-κλειδιά σας, το χώρο που δραστηριοποιήστε γενικότερα, κ.λπ. Αποφασίστε αν γίνεται αρκετή συζήτηση εκεί για να δικαιολογήσει οποιαδήποτε συμμετοχή.  Κατευθυνθείτε στο Facebook και δείτε  αν υπάρχουν Fan pages της επιχείρησής σας ή του κλάδου σας. Αν δεν υπάρχουν, υπάρχουν αρκετοί άνθρωποι που το καταγράφουν στα ενδιαφέροντά τους και οι οποίοι μπορεί να ενδιαφέρονται να συμμετάσχουν σε μία ομάδα που ασχολείται με αυτό το θέμα; Πηγαίντε στο Yahoo Answers και δείτε αν υπάρχουν άνθρωποι που ρωτάνε ή απαντάνε ερωτήσεις.

 

Αν το κοινό σας “γνωρίζει από internet”, τότε σίγουρα είναι κάπου εκεί μέσα και συζητάει. Δεν είναι απαραίτητο να επινοήσετε εσείς μία ομάδα, ένα γκρουπ, μία διαδικτυακή γειτονιά. Απλά βρείτε την και μετακομίστε εκεί.

 

Οι κοινότητες- groups: Μόλις βρείτε τις κοινότητες – groups, μελετήστε τα. Προσδιορίστε τους μεγαλύτερους σε ηλικία, το ειδικό σύστημα που έχουν για  να κατηγοριοποιούν, πόσο ανοιχτοί είναι προςτους αρχάριους, πώς επικοινωνούν μεταξύ τους, το είδος του περιεχομένου που επικοινωνείται, τους όρους δέσμευσης, κ.λπ. Θα πρέπει να γίνετε ειδικός εκεί, έτσι ώστε να γνωρίζετε πώς να αναμιχθείτε μεταξύ τους για να μην καταλήξετε να πατήσετε κάποιο «ευαίσθητο κάλο» και  κόψετε τις γέφυρες επικοινωνίας σας πριν καν αρχίσετε. Κάθε κοινότητα λειτουργεί με διαφορετικό τρόπο γι’αυτό και εσείς πρέπει να γνωρίζετε τους σωστούς κανόνες που διέπουν κάθε μία από αυτές.

 

 

 

ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η αναδημοσίευση, η αναπαραγωγή του περιεχομένου του παρόντος web site με οποιονδήποτε τρόπο, ηλεκτρονικό, μηχανικό, φωτοτυπικό, ηχογράφησης ή άλλο, χωρίς να υπάρχει άδεια μας ή αναφορά του link που να παραπέμπει στο site μας. Νόμος 2121/1993 και κανόνες Διεθνούς Δικαίου που ισχύουν στην Ελλάδα.