Ο σωστός δρόμος για επιτυχημένη διαφημιστική καμπάνια

Mar 15, 2012

Ας υποθέσουμε ότι διαθέτετε μία επιχείρηση. Για να γίνει γνωστή πρέπει να τη διαφημίσετε, να οργανώσετε τη διαφημιστική της καμπάνια. Αν το πρώτο πράγμα που σας έρχεται στο μυαλό είναι η λέξη «έξοδα» τότε δεν βρίσκεστε σε καλό δρόμο για την επιτυχία του προϊόντος σας.

 

Ο σωστός τρόπος σκέψης είναι να αντιμετωπίσετε τη διαφημιστική καμπάνια της επιχείρησής σας σαν μία τεράστια επένδυση για το μέλλον, για το χτίσιμο του προφίλ της εταιρείας σας, το χτίσιμο του ονόματος σας και την απόκτηση μεριδίου στο αγοραστικό κοινό.

 

Από την άλλη, ο τρόπος που θα επικοινωνήσετε το προϊόν σας, πρέπει να είναι προσεκτικός και σωστός αφού θα επηρεάζει την εικόνα που θα έχουν οι πελάτες σας για την επιχείρησή σας.

 

Πρώτο μέλημα, λοιπόν, η απόκτηση αναγνωρισιμότητας. Το να αποκτήσει «όνομα» η επιχείρησή σας στο αγοραστικό κοινό. Η αρχή είναι το ήμισυ του παντός και για αυτό το λόγο το μεγαλύτερο μέρος, αν όχι όλα τα χρήματα που διαθέτετε για τη διαφήμιση θα πρέπει να πηγαίνουν σε αυτόν το σκοπό. Μόλις αυτός ο στόχος επιτευχθεί, τότε μπορείτε να επενδύσετε και σε άλλα είδη προώθησης και προβολής.

 

Ποια βήματα όμως πρέπει να ακολουθήσετε πριν αρχίσετε να σχεδιάζετε μία διαφημιστική καμπάνια;

 

Για να ξεκινήσετε κάθε διαφημιστική σας καμπάνια θα πρέπει πρώτα από όλα να κάνετε έρευνα.

 

Εν αρχή είναι η έρευνα και συγκεκριμένα, κάποια στατιστικά στοιχεία και ερωτηματολόγια που θα πρέπει να υποβάλλουν και να απαντούν τα εξής ερωτήματα: Πρώτα, από όλα, αν το προϊόν που θέλετε να λανσάρετε έχει χρησιμότητα και λόγο ύπαρξης στην αγορά. Αν συμπληρώνει κάποιο κενό, αν ικανοποιεί κάποια ανάγκη των καταναλωτών ή ακόμα και αν τους δημιουργεί κάποια καινούρια.  Ποιοι είναι οι λόγοι που κάποιος θα το αγόραζε; Ποια οφέλη προσφέρει η αγορά του; Αν βρείτε αυτά, τότε η επόμενη ερώτηση είναι το Ποιος θα το αγόραζε; Ποιοι είναι οι πελάτες σας, οι άνθρωποι που θα διέθεταν χρήματα για να αποκτήσουν το προϊόν και πόσα χρήματα θα διέθεταν. Τι μπορείτε να μάθετε για αυτούς; Ποιες εφημερίδες διαβάζουν, ποια τηλεοπτικά προγράμματα, ποιες ιστοσελίδες κερδίζουν τις προτιμήσεις τους;

 

Οι απαντήσεις όλων αυτών των ερωτήσεων μέσω της έρευνας θα σας δώσει πολύ σημαντικά στοιχεία που αν αναλυθούν και αξιολογηθούν σωστά, τότε θα οδηγήσουν σε ένα πολύ επιτυχημένο λανσάρισμα της επιχείρησής σας.

 

Ένας, επίσης, πολύ σημαντικός παράγοντας που θα πρέπει να λάβετε υπ’όψιν είναι ο τρόπος με τον οποίο θα προσεγγίσετε το κοινό σας. Ποιο θα αποτελούσε το ιδανικό μέσο για να κάνετε αισθητή την παρουσία σας στην αγορά; Η τηλεόραση, το ραδιόφωνο, τα έντυπα ή το internet; Above the line ή below the line ενέργειες; Όποιο και αν επιλέξετε ή ακόμα και ένα συνδυασμό από αυτά, αυτό που θα «μείνει» στον καταναλωτή θα είναι η ίδια σας η διαφήμιση και το περιεχόμενό της.

 

Σε αυτό το σημείο καταλαβαίνετε πόσο σημαντικό πράγμα είναι η ποιότητα, η ουσία της διαφήμισής σας. Μέσα στα 30’’ ενός π.χ. τηλεοπτικού σποτ  θα πρέπει να δώσετε με τον πιο ευχάριστο, άμεσο και περιεκτικό τρόπο το ύφος, το αντικείμενο και την υπηρεσία που προσφέρετε. Μόλις κάποιος παρακολουθήσει το σποτάκι σας δεν θα πρέπει να έχει καμία απορία σχετικά με το τι ακριβώς είναι το προϊόν που διαφημίζετε αλλά κυρίως, να του έχετε κεντρίσει το ενδιαφέρον και το συναίσθημα ώστε να μπει στη διαδικασία να αγοράσει το προϊόν σας.

 

Θα μπορούσαμε να πούμε ότι αυτά είναι κάποια από τα βασικότερα στοιχεία που θα πρέπει να χαρακτηρίζουν μία επιτυχημένη διαφημιστική καμπάνια. Τα στοιχεία εκείνα που θα σας βάλουν στον πιο σωστό δρόμο για να κάνετε γνωστό το προϊόν σας με τη μεγαλύτερη δυνατή επιτυχία και τις μικρότερες πιθανότητες να χάσετε χρήματα, χρόνο και ενέργεια σε λάθος κατευθύνσεις.

ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η αναδημοσίευση, η αναπαραγωγή του περιεχομένου του παρόντος web site με οποιονδήποτε τρόπο, ηλεκτρονικό, μηχανικό, φωτοτυπικό, ηχογράφησης ή άλλο, χωρίς να υπάρχει άδεια μας ή αναφορά του link που να παραπέμπει στο site μας. Νόμος 2121/1993 και κανόνες Διεθνούς Δικαίου που ισχύουν στην Ελλάδα.