Τηλεοπτικό σποτ
| Αυτή η υπερδύναμη |

Mar 15, 2012

Η τηλεόραση μαγεύει το θεατή γιατί συνδυάζει κινούμενη εικόνα, ήχο και γραφή, στοιχεία που αποτελούν τα αναμφισβήτητα "όπλα" της, σε σχέση με οποιοδήποτε άλλο διαφημιστικό μέσο. Η σύγχρονη διαφήμιση, ακόμα και στην Ελλάδα, έχει φτάσει σε επίπεδο εξαιρετικής κινηματογράφησης και αισθητικής, ενώ, ανάλογα με το προϊόν που διαφημίζει και το budget που διατίθεται, πολλές φορές γίνεται πραγματική τέχνη. Σε αυτό συντελεί βέβαια η τεχνολογία, αλλά και το γεγονός ότι ο ανταγωνισμός είναι τεράστιος, οπότε οι δημιουργοί ψάχνουν τον τρόπο που θα κάνουν το τηλεοπτικό κοινό να προσέξει τη διαφήμισή τους.

 

Είναι γνωστό ότι μία διαφημιστική καμπάνια για να ξεχωρίσει, πρέπει να πηγάζει από μία ιδέα. Ωστόσο, ο ανταγωνισμός κινείται με ραγδαίους ρυθμούς και η εξεύρεση μίας ‘λαμπρής’ και δημιουργικής ιδέας δεν είναι πάντα εφικτή. Για να γίνει λοιπόν η διαφήμισή μας ενδιαφέρουσα για τον καταναλωτή, πρέπει να προσέξουμε το επίπεδο παραγωγής, το κείμενο και το μήνυμά μας να "έχουν κάτι να του πουν", αλλιώς θα περάσει απαρατήρητη, ή, στη χειρότερη περίπτωση θα λειτουργήσει τόσο αρνητικά ώστε ο θεατής να πάρει το τηλεκοντρόλ και να αλλάξει κανάλι τη στιγμή που παίζεται το σποτ σας.

 

Η τηλεόραση δημιουργεί "ρεύμα", έχει τεράστια απήχηση στο κοινό και χτίζει brand awareness. Λόγω του ιδιαίτερα υψηλού κόστους της, ο τηλεοπτικός χρόνος διαρκεί συνήθως μέχρι 30’’. Μέσα σε αυτά τα δευτερόλεπτα πρέπει να έχουμε πει το μήνυμά μας, την προσφορά μας, το όνομα του προϊόντος μας, το όνομα της εταιρείας μας και ό,τι άλλο χρειάζεται η συγκεκριμένη προβολή. Πρέπει να είμαστε κατανοητοί και φυσικά να ακολουθούμε τους κανόνες της διαφημιστικής δεοντολογίας.

 

Όπως και στο ραδιόφωνο, το media shop που θα διαλέξετε να συνεργαστείτε, πρέπει να είναι ενήμερο για τις εκπομπές που παρακολουθεί το κοινό σας, για τις τιμές που διαφέρουν ανάλογα με τη ζώνη προβολής (π.χ., οι prime time ζώνες των καναλιών είναι πάρα πολύ ακριβές), και να σας προτείνει τον τηλεοπτικό χρόνο που θα βοηθήσει το προϊόν και τις πωλήσεις σας.

 

Τέλος, εκτός από την άμεση διαφήμιση, υπάρχει και η έμμεση προβολή με την τοποθέτηση του προϊόντος σας σε κάποια εκπομπή, ή η χορηγία, που έχουν διαφορετικά κόστη.

ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η αναδημοσίευση, η αναπαραγωγή του περιεχομένου του παρόντος web site με οποιονδήποτε τρόπο, ηλεκτρονικό, μηχανικό, φωτοτυπικό, ηχογράφησης ή άλλο, χωρίς να υπάρχει άδεια μας ή αναφορά του link που να παραπέμπει στο site μας. Νόμος 2121/1993 και κανόνες Διεθνούς Δικαίου που ισχύουν στην Ελλάδα.