Πελάτες: Προϋπόθεση για το Marketing.

Mar 15, 2012

Αν δεν υπάρχουν πελάτες, δεν υπάρχει επιχείρηση. Ούτε προϊόντα, ούτε κέρδη, ούτε εργαζόμενοι. Και, για να υπάρχουν πελάτες, πρέπει να στοχεύουμε σε αυτούς. Η εποχή που όλοι είχαν τις ίδιες ανάγκες (mass marketing), έχει περάσει ανεπιστρεπτί. Τώρα, υπάρχει το στοχευμένο, targeted marketing, που συνίσταται σε τρία πράγματα:

 

1.       Τμηματοποίηση της αγοράς (Segmentation). Είναι ο χωρισμός της αγοράς σε μικρότερα τμήματα, τα οποία έχουν κοινά χαρακτηριστικά και χωρίζονται βάσει των δημογραφικών, γεωγραφικών, ψυχογραφικών και συμπεριφοριστικών κριτηρίων. Η αποτελεσματικότητα της ανάλυσης βασίζεται στο μέγεθος, την αγοραστική δύναμη  και σε στοιχεία δεκτικά σε ενέργειες marketing.

 

2.       Στόχευση της αγοράς (Targeting).  Μετά από την τμηματοποίηση ακολουθεί η στόχευση στο καλύτερο τμήμα. Οι marketers αξιολογούν κάθε τμήμα ξεχωριστά, βάσει μεγέθους, της δυνητικής ανάπτυξης, του ανταγωνισμού και άλλων παραγόντων.

 

3.       Τοποθέτηση προϊόντος στην αγορά (Positioning). Η διαφοροποίηση του προϊόντος από τον ανταγωνισμό, η διαφοροποίηση του προσωπικού και η διαφοροποίηση της εικόνας αποτελούν το positioning κάθε προϊόντος στην αγορά.


 

Το S-T-P είναι το marketing αυτό καθαυτό. Γύρω από αυτά τα τρία στάδια κινείται κάθε ενέργεια marketing και βάσει αυτών γίνεται και η αναζήτηση των πελατών/target group.

ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η αναδημοσίευση, η αναπαραγωγή του περιεχομένου του παρόντος web site με οποιονδήποτε τρόπο, ηλεκτρονικό, μηχανικό, φωτοτυπικό, ηχογράφησης ή άλλο, χωρίς να υπάρχει άδεια μας ή αναφορά του link που να παραπέμπει στο site μας. Νόμος 2121/1993 και κανόνες Διεθνούς Δικαίου που ισχύουν στην Ελλάδα.