Πόσο σημαντικό είναι το λογότυπο;

Mar 14, 2012

To λογότυπο συμβολίζει την εταιρεία σας και δημιουργεί μια άμεση και σαφή εικόνα για αυτήν.  Ένα όνομα ή ένα σύμβολο που λειτουργεί σαν την εύκολη και άμεση αναγνώριση της, μια άμεση εικόνα που μένει στη μνήμη των καταναλωτών και της αγοράς, γενικότερα.

 

Είναι όμως και ένα από τα πολλά και σημαντικά, αλλά παρ’όλα αυτά, «χαμένα» στοιχεία για πολλές επιχειρήσεις. Πολλές φορές η εταιρεία διαθέτει ένα που δεν είναι αρκετά καλό ή κάποιες φορές δεν διαθέτει καν. Τι στοιχεία λοιπόν θα πρέπει να διαθέτει ένα λογότυπο για να μπορεί να σταθεί στο «ύψος» της δικής σας επιχείρησης με επιτυχία;

 

Είναι πολύ σημαντικό να έχετε ένα λογότυπο που δίνει στην εταιρεία σας μια ταυτότητα. Μια επιχείρηση χωρίς λογότυπο θα εγείρει ερωτήματα σχετικά με το αν έχει χαθεί η ταυτότητά της.

 

Το σχήμα του λογοτύπου μπορεί να κάνει τη διαφορά. Πρέπει να είναι είτε σχετικό με το όνομα είτε με το πεδίο που δραστηριοποιείται η επιχείρηση. Καλύτερα το λογότυπό σας να μην κάνει τον πελάτη να πρέπει να μαντεύει τα χαρακτηριστικά της επιχείρησής σας. Να συμβαδίζει με την εταιρεία και να ξεχωρίζει ώστε όλοι να το θυμούνται.

 

Για παράδειγμα, το λογότυπο ενός καταστήματος οπτικών θα μπορούσε να είναι μία ανοιχτή θήκη γυαλιών με ένα ζευγάρι γυαλιών μέσα. Είναι εύκολο να το θυμάσαι, «κολλάει» στο μυαλό και το προτρέπει τον καταναλωτή να θυμάται το συγκεκριμένο κατάστημα οπτικών κάθε φορά που χρησιμοποιεί τη θήκη των γυαλιών του.

 

Το χρώμα παίζει επίσης έναν πολύ σημαντικό ρόλο στο να τραβήξει την προσοχή. Το χρώμα πρέπει να είναι ελκυστικό, αλλά όχι περίεργο για λογότυπο. Το να βρείτε το σωστό χρώμα για το λογότυπό σας μπορεί κάποιες φορές να είναι δύσκολο, ώστε να σας κάνει να ξεχωρίσετε από τον ανταγωνισμό που μπορεί να έχει ένα παρόμοιο. Απλά πειραματιστείτε με τα χρώματα και δείτε τι σας αρέσει ή ακόμα καλύτερα κάντε μια έρευνα με τους ίδιους τους πελάτες σας. (το λογότυπό σας απευθύνεται στους καταναλωτές σας και τι καλύτερο από τη δική τους γνώμη).

 

Μόλις έχετε το λογότυπο έτοιμο, βάλτε το δίπλα στο όνομα της επιχείρησής σας και ξεκινήστε την προώθησή του ώστε να δημιουργήσετε αναγνωρισιμότητα. Βάλτε το λογότυπό σας, δίπλα στο όνομα των προϊόντων που προσφέρει η επιχείρησή σας και αρχίστε να χτίζετε την εικόνα της μάρκας (brand image) της. Το λογότυπο θα συνεχίσει να «επικοινωνεί» με τους πελάτες σας ακόμα και όταν εσείς - η εταιρεία δεν είστε παρόντες.

 

Ο ελάχιστος χρόνος ζωής του είναι γύρω στα 7 χρόνια και θα χρειαστεί επανασχεδιασμό όταν και εφόσον η εταιρεία διευρύνει ή επεκτείνει τις δραστηριότητές της και χρειαστεί να επανεφεύρει την εικόνα της για να ανταποκριθεί σε νέες προκλήσεις των καιρών και της αγοράς.

 

Το λογότυπο, λοιπόν, είναι ένα από τα σημαντικότερα πράγματα για την οικοδόμηση της εικόνας κάθε εταιρείας, καθώς αντιπροσωπεύει τις ιδιότητες, το κύρος, την αξιοπιστία, τις αξίες και μακροπρόθεσμα τη φήμη της ίδιας της επιχείρησης.

ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η αναδημοσίευση, η αναπαραγωγή του περιεχομένου του παρόντος web site με οποιονδήποτε τρόπο, ηλεκτρονικό, μηχανικό, φωτοτυπικό, ηχογράφησης ή άλλο, χωρίς να υπάρχει άδεια μας ή αναφορά του link που να παραπέμπει στο site μας. Νόμος 2121/1993 και κανόνες Διεθνούς Δικαίου που ισχύουν στην Ελλάδα.